Home » My happy life juli 2021
Portofino

My happy life juli 2021

Het is zomer! En vakantietijd! Wat heb ik daar naar uitgekeken. De eerste helft van juli speelde zich nog thuis af, met lekkere etentjes en de diploma uitreiking van Bodhi. En daarna was het hup naar Italië! Hoewel de heenreis niet even soepel verliep zat de stemming er wel meteen in! En ik vind het jammer dat het alweer voorbij is. Even gezellig nog terugblikken dan maar! Dit was my happy life juli 2021

Diplomauitreiking

De eerste helft van juli stonden vooral in het teken van voorbereidingen op de vakantie (koffers pakken, nog snel even de stad in omdat Bodhi in geen enkele korte broek meer paste, pcr testen regelen, stress!). Maar natuurlijk ook veel gezelligheid. Zo gingen we heerlijk uit eten met mijn ouders en mijn zusje en haar gezin, nog voor het 55-jarig huwelijk van mijn ouders. Zo gezellig om weer met z’n allen samen aan tafel te zitten.

Taart

Ik reageerde op een oproepje op Instagram van Perfect Pastry die een taart verlootte die was overgebleven na een workshop. En ik was de winnaar! Op de middag van de diploma uitreiking hebben Bodhi en ik ‘m in de stad opgehaald en er die avond enorm van genoten. Is het geen plaatje?

diplomauitreiking

De diploma uitreiking was enorm goed geregeld. Ondanks Corona was er echt een feestje van gemaakt. Een leuke avond en een mooie afsluiting van een periode!

Vakantie

En toen was het eindelijk tijd om te vertrekken. Met mega hoog stresslevel want de dreigende code rood en de verplichte pcr testen maakten het allemaal niet gemakkelijker. Bovendien zouden we een nachtje in Duitsland (Techniekmuseum Speyer) en in Oostenrijk bij mijn ouders doorbrengen, waardoor de pcr test voor Italië alweer verlopen zou zijn. Stress voor niets, want we zijn nergens gecontroleerd! Wel moesten we op de heenweg flink omrijden omdat er door overstromingen hele snelwegen waren afgesloten. Wat een leed!

Een paar uur later dan gepland kwamen we aan in Speyer waar we gelukkig alsnog een paar uur in het museum hebben kunnen genieten en ’s avonds heerlijk op een terras neer konden strijken voor spätzle met kaas en ui en een vers getapt wit biertje. De vakantie is AAN!

Na een gezellig avond in Mittersill waar we natuurlijk kasnocken zijn gaan eten met mijn ouders vertrokken we de volgende dag naar onze eerste bestemming: Calceranica, aan het meer van Caldonazzo. Zeg maar het kleine zusje van het Gardameer, waar het ongeveer een half uurtje vandaan ligt. Een heerlijke plek, waar we al een keer of vijf geweest zijn.

Meer van Caldonazzo

Dit is het uitzicht vanaf het balkon van onze hotelkamer! We hebben hier 10 dagen heerlijk gezwommen, gekanood, gesupt en gedobberd in het meer en allerlei leuke uitstapjes gemaakt. Naar MART, het museum voor moderne kunst in Rovereto. Gezellig naar de markt in Trento en Borgo. En naar Riva del Garda, een gezellig plaatsje aan het Gardameer.

Riva del Garda

Naar Verona, waar het echt waanzinnig druk was en je minstens een uur in de rij moest voor het balkon van Romeo en Julia (niet gedaan dus). We reden mooie bergpassen, bezochten een fort en een voormalige raketbasis uit de Koude Oorlog (mannendingen), gingen winkelen in Trento en bezochten ook daar een kunstmuseum.

spaghetti alle vongole

Maar bovenal genoten we van de vele terrasjes en het heerlijk eten. Buiten eten smaakt op een of andere manier altijd lekkerder. Spaghetti alle vongole, gnocchi al gorgonzola, canederli, pizza, Aperol Spritz, pasta met truffel…..oh wat een heerlijkheden allemaal!

Verona

Chiavari

Na die tien dagen reden we via Parma naar de kust. In Chiavari had ik een appartement aan zee gehuurd voor zes dagen. Nou zijn wij niet echt strandmensen maar dit was een mooie uitvalsbasis voor allerlei mooie uitstapjes in de omgeving. En zo kwam het dat we maar 2 x 2 uurtjes op het strand hebben gezeten maar heel veel hebben gezien en gedaan!

Pisa

Naar Pisa bijvoorbeeld, want hoewel Peter en ik er al geweest waren, wilde Bodhi toch echt wel graag die scheve toren in het echt zien! En naar de marmergroeven van Carrera, waar we een jeep excursie deden. Mega indrukwekkend!

Carrara

Met trein en boot gingen we naar Portofino, de luxe badplaats aan de Italiaanse Riviera. Zie de foto bovenaan deze blog. Mooi, leuk om een keer gezien te hebben, maar verder ook niet zo bijzonder. Datzelfde had ik eerlijk gezegd ook met Cinque Terre. We gingen met de trein (omdat je bij de kleine plaatsjes amper kunt parkeren) en met ons vele andere duizenden toeristen. En dan is het nogeens rustig nu, omdat alle Amerikanen en Aziaten er niet zijn…

Rio Maggiore

We hebben drie van de vijf kustplaatsjes bezocht, waarvan ik Rio Maggiore het mooist vond. Maar ook hier geldt: ik heb het gezien maar verder hoef ik er niet meer heen. Het zijn toch vooral souvenierwinkels en restaurantjes, en bovendien behoorlijk duur.

Central Park Voorburg

Bloguitjes

Ik had zelfs nog twee heerlijke bloguitnodigingen, waarover ik ook al artikelen heb geschreven. Over het heerlijke vega(n) all you can eat concept van Rozey Delft en over het fantastische eten in Central Park Voorburg!

De Lokalist

Blogpost

Ik mocht fijn bestelling doen bij De Lokalist. Heerlijk toch zo’n gevuld borrelplankje?

Perris

Verder was het rustig qua pakjes (het is tenslotte vakantieperiode), al was ik wel heel blij met het enlightening serum en de lotion van Perris Monte Carlo Skincare. Deze ga ik de komende periode uitproberen. Wordt vervolgd!

Alpinn

My happy life augustus

De eerste vier dagen van augustus brachten we in luxe door in San Vigilio in Zuid-Tirol. In de prachtige Italiaanse Dolomieten waren we op persreis en werden we flink in de watten gelegd. Ik zal hier nog een apart artikel over schrijven. Inmiddels beginnen – na een zomerstop – ook de uitnodigingen voor etentjes weer binnen te komen. Heb er zin in! Al mis ik Italië wel een beetje….

Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief

Kook je een recept van mijn blog? Laat het mij op social media weten met de hashtag #myhappykitchen

Op zoek naar een mooi (kook)boek, keukengadget of delicatessen? Neem eens een kijkje in mijn webshop!

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *