Home » My happy life juli en augustus 2020
My happy life juli en augustus 2020

Een dubbele portie My happy life deze maand, want in de vakantie heb ik even lekker een paar weken ‘blog vrij’ genomen. Dus kijk ik nu met jullie terug op twee fijne zonnige zomer maanden, in My happy life juli en augustus 2020. Vol lekker eten, zon, vakantie en ook wel wat onzekerheden en tegenslag helaas.

spicy philly cheesesteak sandwich

My happy life juli

Doordat ik zo veel thuis ben kook en bak ik wat af. Wel fijn, zo heb ik een flinke voorraad artikelen klaar staan voor dagen dat ik wat minder zin of tijd heb. En Bodhi is al helemaal blij, want die wordt tijdens de lunch verwend met gerechten als Philly cheesesteak sandwich of paprikasoep met kruidenroom.

My happy life juli en augustus 2020

Ik gaf deze maand ook mijn allereerste kookworkshop. Bij gastblogger Ellen thuis. Haar kinderen hadden in het geheim deze workshop geregeld voor het gezin (5 personen). We maakten die avond een Italiaans viergangen diner. Met zelfgemaakte pasta!

Altes Rathaus in Bamberg

Vakantie!

Die laatste week was nog even zo’n typische ‘laatste dingen voor de vakantie regel weekje’. Maar vrijdag stonden we ingepakt en wel klaar zodat we – nadat Bodhi zijn (mooie!) rapport om 09.30 uur had opgehaald – konden vertrekken. Dat dachten meer mensen want het was enorm druk op de weg. Vooral in Duitsland reden we door wegwerkzaamheden van file in file. Gelukkig hadden we besloten in twee dagen te rijden (het is naar Oostenrijk ‘slechts’ zo’n 1000 kilometer). We hebben immers vakantie en geen haast. Rond zes uur kwamen we aan bij ons hotel in Bamberg, en gingen we meteen de stad in. Naar de oude binnenstad om precies te zijn, dat onderdeel is van het Unesco Werelderfgoed. En terecht, wat is Bamberg een mooie en gezellige stad. Het was vrijdagavond, prachtig weer, dus de straten waren vol met mensen. Gelukkig vonden we nog redelijk vlot een fijn terras en konden we genieten van onze eerste vakantieavond!

Mijn favoriete plek: de hintersee

Oostenrijk

De volgende dag reden we door naar Mittersill (Oostenrijk), waar we begin van de middag aankwamen en mijn ouders ons al opwachtten met koffie. En ondanks een wat nat begin (typisch Oostenrijks regenbuien) hebben we de rest van de vakantie verrassend mooi weer gehad!

Weissee
Weissee Gletscherwelt

We maakten mooie wandelingen, gingen drie keer met de kabelbaan omhoog, bezochten een roofvogelshow, een dierentuin, een klamm en reden naar Salzburg om Hangar 7 te bezoeken, het museum van Red Bull vol vliegtuigen en Formule 1 auto’s.

kasnocken

Maar bovenal gingen we gezellig iedere avond uit eten met mijn ouders die al in Oostenrijk waren. Heerlijk genieten van Pinzgauer kasnocken, Tiroler Gröstl en Kaiserschmarrn. Met een goed glas Oostenrijkse Grüner Veltliner of een versgetapte Weizen bier. De laatste avond was er traditiegetrouw nog een heerlijke bbq op de boerderij. Met mijn favoriete käsewurst. Ik wou dat ze die in Nederland verkochten!

Liechtensteinklamm

Kortom een fijne vakantieweek, waarin Corona even heel ver weg leek. Het was niet druk, de sfeer was gemoedelijk, en toch hield iedereen zich aan de regels. Vanaf donderdag werd een mondkapjesplicht ingevoerd, toen moesten we in winkels en bijvoorbeeld ook in de klamm op de foto hierboven een mondkapje op.

Hangar 7

We hebben weer wat nieuwe plekken ontdekt (ja echt, ook nog na zoveel jaar!), zoals Hangar 7. Ik schrijf daar binnenkort nog een artikel over.

Passo Pordoi

Italië

Via een aantal prachtige bergpassen reden we een week later op zondag op ons gemak naar de volgende bestemming: het meer van Caldonazzo. We namen o.a. de Staller Sattel (een eenrichtingspas tussen Oostenrijk en Italië) en de prachtige Passo Pordoi in de Dolomieten. Waar we op het hoogste punt heerlijk apfelstrudel met warme vanillesaus aten!

Hotel Micamada

In het kleine familiehotel waar we verbleven hadden we een wat luxere kamer geboekt, zodat we een ruim terras hadden met uitzicht op het meer. Heerlijk om hier ’s morgens lekker een boek te lezen terwijl de mannen nog wat langer slapen. Het ontbijtbuffet was een ware belevenis. Je moest eerst plastic handschoenen aantrekken en heel veel was portiegewijs ingepakt in plastic folie, van broodjes tot banaan. Maar vervolgens konden we al dat lekkers (want het was veel en uitgebreid) wel heerlijk buiten op het terras onder de druivenranken opeten.

Meer van Caldonazzo

Hier waren we even naar het kerkje op de heuvel gelopen om een foto te maken van het meer van Caldonazzo. Het gele gebouw aan de rand van het meer in het midden van de foto is ons hotel. We hadden de hele week 32 graden en zon, dus brachten we veel tijd door op het terras, op het strandje en vooral in het water!

Twee keer huurden we een motorboot, omdat het op het water net even wat lekkerder is. In een uur vaar je met de boot het hele meer rond. Oja, onze heerlijke puber weigerde zich te scheren deze vakantie, vandaar het vlassige waasje op zijn kin 🙂

Motorboot op het meer

Om ook nog eens wat ‘cultureels’ te doen bezochten we twee keer een museum: Arte Sella – een moderne kunstmuseum in de openlucht en Muse in Trento, een natuurwetenschappelijk museum.

Arte Sella

We bezochten het stadje Trento (super leuk!) en reden via allerlei mooie binnenwegen naar de Stelvio pas. Een rit van bijna vijf uur, om er vervolgens achter te komen dat door het noodweer van de afgelopen nacht de pas die dag gesloten was! En dus weer vijf uur terug…. Gelukkig aten we onderweg bij een heerlijk restaurant en was de rit zelf ook wel de moeite waard.

spaghetti alle vongole
gnocchi al gorgonzola
gnocchi met taleggio en roodlof
Flensje met paddestoelen en kaas

Hierboven even wat heerlijk eetfoto’s! Twee keer per dag aten we warm, en alles was even lekker. Ik heb meerdere keren spaghetti alle vongole en gnocchi gegeten, beiden staan hoog in mijn top 10 van favoriet eten! Lekker met een glas witte wijn, la vita e bella!

Marlene appels

En we waren natuurlijk nog een hele dag uitgenodigd door Marlene appels, voor een heerlijke fietstocht, appels plukken en een fantastische lunch en rondleiding in het Apfelhotel. Ik schreef hier eerder al twee artikelen over.

Caldonazzo

Even verkoeling zoeken! Het was een heerlijke week, en ook hier weer weinig Corona zorgen. Het was redelijk rustig en de Italianen houden zich allemaal keurig aan de regels. We reden zondag in één keer door naar Nederland, vooral omdat er zoveel wegwerkzaamheden waren, en we dat liever niet op maandagochtend nog wilde rijden.

My happy life augustus

Exact om middernacht op zondag 2 augustus reden we Den Haag weer binnen. Home sweet home! Op vakantie gaan is leuk, thuiskomen is dat ook altijd. Ook al kost het altijd wel weer een paar dagen om alles uit te pakken, op te ruimen en te wassen. Lekker slapen in je eigen bed, en zelfs koken vind ik weer heerlijk, na ruim twee weken iedere avond uit eten te zijn geweest. De warmte namen we en passant gewoon mee naar Nederland, want allemachtig, wat was het heet. Zo heet zelfs, dat tijdens de hittegolf we echt niet meer op het balkon konden zitten. Echt jammer hoor, ik zit liever met 23 graden buiten dan met 33 graden binnen te hijgen onder de ventilator!

hittegolf

Augustus was helaas ook een beetje de maand van de kwaaltjes. Ik had een vreselijke blaasontsteking, heel veel last van mijn darmen (misschien door de hitte?), ging door mijn rug, had last van hielspoor en ik ben ook nog steeds ongeveer iedere twee weken een dag misselijk waarvoor tot nu toe nog geen enkele oorzaak is gevonden. Allemaal geen drama’s natuurlijk, maar in combinatie met de hitte behoorlijk ongemakkelijk.

zoek een baan

Ik vind het ook heel moeilijk hoe ik nu precies mijn plannen ga voortzetten nu Corona niet echt snel lijkt te verdwijnen. Toen ik mijn baan opzegde op 1 maart kon ik (en niemand) natuurlijk voorzien dat het er allemaal heel anders uit zal gaan zien. Advertentie-inkomsten lopen terug, kookworkshops kan ik nu niet geven. Ik denk dat ik voorlopig t/m december een baan ga zoeken, om in ieder geval een inkomen te generen. Maar het valt niet mee om na 27 jaar weer te solliciteren, en bovendien ben ik één van de velen sollicitanten die allemaal vast jonger en goedkoper zijn. Ik weet dat ik zo niet moet denken, maar ik word er wel wat onzeker van. Maar goed, schouders eronder en gaan!

Gelukkig was er ook tijd voor gezelligheid! Ik ging uitgebreid lunchen met lieve Marjolein om weer even heerlijk bij te kletsen. We aten lekkere dimsums en hadden het zo gezellig dat we 0 foto’s van onze eten maakte!

Goodiebox

Ik was weer blij met mijn maandelijkse goodiebox, en dan vooral met de jade gezichtsroller. Hiermee geef je jezelf een gezichtsmassage en dat is echt ontzettend lekker! Ook de voetenscrub kwam goed van pas! Ook iedere maand een goodiebox ontvangen (19,99)? Via deze link krijg je 5 euro korting op je eerste box!

Bodyshop

Bloguitjes en blogpost juli

Begin juli mocht ik een leuke winactie opzetten met Inproba (zij vonden mijn artikel over Oerhollands Oosters erg leuk!). En van Hoogvliet mocht ik de Streekproducten, waaronder het nieuwe brood, uitproberen. Ik ontving drie heerlijke flessen koolzaadolie van Brassica. Vooral over die met roombotersmaak ben ik super enthousiast! Van The Bodyshop kreeg ik een megapakket met producten in de twee limited edition geuren: komkommer en citroen (ik schreef er een review over). En een week later ook nog eens vier heerlijke ‘super food’ hair & body mist flesjes. Zalig met dit warme weer, vooral die coconut & yuzu. En ik had zelfs een eerste bloguitje sinds medio maart!

Dordrecht met Si-Barone

Met een klein groepje super leuke dames bezochten we Dordrecht. Wat een leuke stad is dat! En helemaal vanaf het water. Want na de heerlijke koffie met taart bij Coffeelicious maakten we een boottocht door Dordrecht met Si Barone. Echt een aanrader om deze mooie stad eens vanaf het water te bekijken. Daarna hebben we nog uitgebreid en lekker geluncht bij Dok Bar & Bites. Een hele gezellig middag, echt fijn om weer eens op pad te gaan!

foodiebox

Ik kreeg heerlijke chocolaatjes van Tony Chocolonely (en mocht ook twee zakken weggeven!), kreeg de Dremel Lite multitool om uit te proberen en werd weer verwend met de zomer foodiebox. Met de pulled oates van Gold & Green maakte ik al een heerlijk broodje vega shoarma, erg geslaagd!

Blogboot

Bloguitjes en blogpost augustus

Zo langzamerhand beginnen de uitnodigingen weer binnen te komen. Voor kleinschalige activiteiten en corona proof. Ik ga niet zomaar overal heen, want met het openbaar vervoer reizen vind ik geen pretje nu. Ik ging gezellig met Bodhi eten bij Chiapas Taco Cartel, kreeg een leuk pakket met wijnen en allerlei extra’s om mijn eigen backyard festival te vieren, een prachtig Indiaas kookboek (Dishoom) en een heerlijk kookboek van Heel Holland Bakt appeltaart.

Geef een hint

Wel reisde ik af naar Amsterdam voor de blogboot. Een boottocht door Amsterdam met de comfortabele elektrische boot van Starboard, georganiseerd door Marguerita van Marstyle. Op de boot kregen we o.a. uitleg over de kussens van Emma, een proeverij van Wild Pig wijnen en deden we het hilarische spel Geef een hint.

Lemon Kitchen special pizza

Ook was ik uitgenodigd om de eigen pizza van Jadis van The Lemon kitchen te komen proeven bij Sugo in Rotterdam. Wat was dat smullen! De review (plus gave winactie!) komt woensdag online.

My happy life september

Vanaf morgen gaat Bodhi weer naar school. VMBO 4, dus zijn eindexamenjaar! Komend weekend ga ik naar Blogger by nature, een soort cursusdag met allerlei interessante workshops, samen met zo’n 50 andere bloggers. Veel zin in! Ook ga ik nog eten bij een restaurant met een nieuw concept hier in Den Haag en doe ik een korte wijncursus bij Wijnklas. Verder is de agenda nog redelijk leeg, dus tijd genoeg om te solliciteren! Als iemand nog wat weet? Twee tot drie dagen in de week, ik kan en doe van alles!

Schrijf je in voor de wekelijkse nieuwsbrief

Kook je een recept van mijn blog? Laat het mij op social media weten met de hashtag #myhappykitchen

Op zoek naar een mooi (kook)boek, keukengadget of delicatessen? Neem eens een kijkje in mijn webshop!

2 Comments

1. Dat is een lang verhaal Anne Marie, maar er waren heel veel leuke dagen in Oostenrijk.⛰? Even heerlijk eruit en toch aan de regels gehouden.
    Nu op maar september en nieuwe avonturen het komt vast wel goed met je.??

Laat reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *